

18/3/2026
La DGT anuncia que tots els vehicles de mobilitat personal (VMP) hauran de constar al registre de la DGT i tenir contractada una assegurança de responsabilitat civil.
Els patinets elèctrics són un mitjà de transport que cada cop s’estén més a pobles i ciutats. Recentment, la DGT ha anunciat un canvi en la seva normativa. A partir d’aquest 2026 serà obligatori registrar els vehicles de mobilitat personal, també conegut com a VMP, al Registre Nacional de Vehicles de la Direcció General de Trànsit (DGT) i tenir contractada una assegurança de responsabilitat civil.

18/3/2026
Els alumnes de cinquè de l’escola Mansuet donen d’alta la seva cooperativa
La visita s’emmarca en el programa Cultura Emprenedora a l’Escola de la Diputació de Barcelona
La setmana passada, els alumnes de cinquè de primària de l’escola Mansuet van visitar l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Collbató per formalitzar l’alta de la seva entitat i poder operar com a cooperativa dins del projecte CuEmE (Cultura Emprenedora a l’Escola).

16/3/2026
L’ermita de la Salut acollirà un any més el tradicional Aplec de la Salut
Dilluns 6 d’abril, coincidint amb el Dilluns de Pasqua, Collbató tornarà a celebrar el recuperat Aplec de la Salut.
L’Aplec de la Salut, una de les trobades més emblemàtiques de Collbató i punt de trobada per a tots els veïns i veïnes, se celebrarà el pròxim dilluns 6 d’abril, coincidint amb el Dilluns de Pasqua.
L’Aplec seguirà el mateix programa de l’any passat, quan es va recuperar després de la darrera edició, l’any 2019. La jornada començarà, a les 11 h amb una missa a l’ermita de la Salut, seguida d’una ballada de sardanes amb la Cobla Ciutat de Terrassa.

13/3/2026
153 persones participen a la Caminada de Marxa Nòrdica per a Gent Gran de Collbató
El recorregut ha comptat amb un traçat de nou quilòmetres pels entorns naturals del municipi.
Aquest dijous, 12 de març, ha tingut lloc a Collbató una nova edició del Cicle de Passejades de Marxa Nòrdica per a Gent Gran, una activitat organitzada per l’Ajuntament de Collbató, amb la col·laboració del Casal de la Gent Gran de Sant Corneli i el suport econòmic de la Diputació de Barcelona.

10/3/2026
L’auditoria, encarregada per l’Ajuntament, estableix accions concretes per a millorar la xarxa pública i afrontar futurs escenaris de sequera. L’Ajuntament està buscant els recursos per poder afrontar una renovació integral de la xarxa de distribució d’aigua.
L’equip de govern encapçalat per Gemma Rodríguez va encarregar una auditoria d’eficiència hidràulica de tota la xarxa hídrica del municipi amb l’objectiu de poder millorar la xarxa pública de forma integral i continuada en el temps.

8/3/2026
L’església de Sant Corneli s’il·lumina de lila per commemorar el Dia Internacional de les Dones
L’Ajuntament de Collbató ha organitzat activitats durant tot el mes per commemorar la jornada.
Aquest diumenge 8 de març el campanar de l’església Sant Corneli s’il·luminarà de color lila en el marc del Dia Internacional de les Dones, una jornada que simbolitza la lluita per la llibertat, els drets i la igualtat de les dones arreu del món.

6/3/2026
La pluja obliga a suspendre els actes del 8M a Collbató
La jornada comptava amb una caminada popular i un concert als Jardins de Can Rogent
La predicció de temps inestable per aquest cap de setmana ha obligat a suspendre les activitats programades pel Dia Internacional de la Dona a Collbató. Entre els actes afectats hi havia una caminada popular oberta a tothom i un concert del grup Ellas Music Band als Jardins de Can Rogent.

6/3/2026
El campanar de Sant Corneli s’il·lumina de blau en el Dia Mundial del Limfedema
El 6 de març està dedicat a la conscienciació d’aquesta malaltia crònica
Aquest divendres, 6 de març, l’Església Sant Corneli s’il·luminarà de color blau amb motiu del Dia Mundial del Limfedema, una malaltia poc coneguda i sovint invisibilitzada.
El limfedema es produeix quan el sistema limfàtic no drena correctament la limfa. Habitualment apareix com a seqüela d’un càncer i provoca inflor persistent, especialment als braços o a les cames, afectat significativament la qualitat de vida de les persones que el pateixen.

2/3/2026
La Pista Martí Gil acull, una vegada més, una masterclass de bicicleta estàtica a l’aire lliure
La sessió tindrà lloc dissabte 21 de març a les 10 h
L’Ajuntament de Collbató organitza la II Edició Collbató Pedaleja, una activitat de bicicleta estàtica oberta a tothom que se celebrarà el pròxim 21 de març a la Pista Poliesportiva Martí Gil. La jornada començarà a les 10 h i tindrà una durada d’una hora i mitja.
L’activitat és gratuïta, però les places són limitades i es requereix inscripció prèvia. Totes les persones que estiguin interessades a participar-hi poden reservar plaça a través del formulari habilitat....

28/2/2026
Collbató inicia els treballs de creació d’El Camí de l’Oli
La ruta unirà Collbató amb el Bruc a través d’un viatge experiencial entre oliveres.
L’Ajuntament de Collbató ha iniciat els treballs per fer realitat el Camí Experiencial de l’Oli de Montserrat, una nova proposta per posar en valor l’entorn natural i el patrimoni cultural vinculat a Collbató. La ruta, de baixa dificultat i amb un recorregut de 14 quilòmetres, unirà Collbató i el Bruc a través de camps d’oliveres i murs de pedra seca.
Ajuntament de Collbató
Bonavista, 2
08293 - Collbató
Tel. 93-7770100 Fax. 93-7770650
collbato@collbato.cat