26/5/2025
Aquest 26 de maig s’han obert les inscripcions al programa Més digitals, una iniciativa impulsada per la Generalitat de Catalunya per formar i acompanyar la ciutadania en l’ús segur i responsable d’Internet i dels dispositius mòbils.
La formació, de 15 hores distribuïdes en 6 sessions, s’adreça principalment a persones adultes que vulguin adquirir o reforçar coneixements tecnològics i millorar la seva autonomia digital. També poden inscriure-s’hi joves a partir de 16 anys que no disposin de coneixements digitals bàsics.
26/5/2025
El MNACTEC Bus visita Collbató aquesta setmana
El bus itinerant del Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya farà parada a Collbató els propers dimecres 28 i dijous 29 de maig. Estarà estacionat al c/Bonavista amb el c/ Muntanya de 9 a 13 h i de 15 a 19 h.
Es tracta d'un espai interactiu i tecnològic que convida el públic a viatjar al passat, el present i el futur de la nostra societat, per endinsar-se d'una forma innovadora en temes com els avanços tecnològics, la transició energètica, la cultura, el transport o el patrimoni industrial.
20/5/2025
Ja es pot llegir el nou número de la revista "Collbató Informa"
Ja està disponible el nou número de la revista municipal corresponent a la primavera de 2025 amb tota l'actualitat del municipi.
En els pròxims dies, el veïnat la rebrà a les seves bústies, però ja es pot llegir en línia a través del següent enllaç: Collbató Informa núm. 57 (primavera 2025)
Aquesta edició recull l’actualitat municipal dels darrers mesos i avança alguns dels projectes clau que es posaran en marxa al municipi. Entre els continguts destacats, hi trobareu informació sobre tres actuacions urbanístiques que transformaran espais estratègics de Collbató, les millores en la xarxa d’aigua...
18/5/2025
Es presenta el nou gegantó en el marc de la 38a Trobada Gegantera
Aquest dissabte 17 de maig s’ha viscut una tarda plena de festa i tradició amb la celebració de la 38a Trobada Gegantera, que ha servit per presentar oficialment el nou gegantó de Collbató.
L’esdeveniment, organitzat per la Colla Gegantera de Collbató amb el suport de l’Ajuntament, ha reunit un nombrós públic que ha omplert els carrers per seguir la cercavila, iniciada a la plaça de l’Era, en un ambient alegre i familiar.
18/5/2025
Engega una campanya de sensibilització sobre l’ús dels patinets elèctrics
Amb l’objectiu de garantir una convivència segura entre tots els usuaris de la via pública, l’Ajuntament de Collbató ha engegat una campanya de sensibilització sobre l’ús dels patinets elèctrics, davant l’increment notable del seu ús al municipi.
Aquesta campanya, impulsada per la Guàrdia Municipal, no té caràcter sancionador ni recaptatori, sinó que se centra en la formació i la difusió de bones pràctiques. Es tracta d’un recordatori cívic que pretén reforçar la seguretat de les persones que utilitzen aquests vehicles i fomentar el respecte per les normes de circulació.
16/5/2025
El curtmetratge “No puc més!” de l’escola Mansuet, finalista al FIC-CAT 2025
L’escola Mansuet de Collbató ha estat seleccionada com a finalista del Festival Internacional de Cinema en Català (FIC-CAT) 2025 en la modalitat Centres Educatius, amb el curtmetratge “No puc més!”, una peça audiovisual que aborda amb sensibilitat i profunditat la salut mental en l’etapa infantil.
El curtmetratge ha estat creat pels alumnes de 6è de primària i forma part d’un projecte pedagògic que combina valors, expressió artística i reflexió social. “No puc més!” se submergeix en el món interior dels infants i posa veu a una realitat que sovint queda silenciada: la lluita amb els pensaments negatius, la manca d’esperança i el malestar emocional. A través del llenguatge audiovisual, l’alumnat ha volgut fer una crida a la importància de cuidar el benestar emocional...
15/5/2025
L’escola La Salut rep un Premi Baldiri Reixac pel projecte “Matins de bosc”
L’escola La Salut de Collbató ha estat guardonada amb un dels prestigiosos Premis Baldiri Reixac per la seva experiència educativa “Matins de bosc”, destacada com a proposta innovadora dins del panorama pedagògic català.
“Matins de bosc” és un projecte que promou l’aprenentatge a través del joc, la descoberta i l’exploració de l’entorn natural. Cada sortida al bosc esdevé una experiència educativa en què els infants creixen, imaginen i aprenen en contacte directe amb el medi. Aquesta iniciativa s’alinea amb una mirada pedagògica respectuosa amb els ritmes naturals dels infants, afavorint una relació harmònica amb l’entorn i posant en valor la riquesa paisatgística del municipi de Collbató.
Aquest...
14/5/2025
Servei de banca mòbil el divendres 16 de maig
Aquest divendres 16 de maig, el servei de banca mòbil de CaixaBank s’instal·larà novament a Collbató per oferir atenció bancària als veïns i veïnes del municipi.
L'oficina mòbil estarà ubicada al carrer Bonavista, 2, i atendrà el públic en horari de 12.55 h a 14.10 h.
Dades del servei:
Data: divendres 16 de maig
Horari: de 12.55 h a 14.10 h
Ubicació: Carrer Bonavista, 2
Entitat bancària: CaixaBank
Aquest servei permet realitzar diverses gestions bancàries sense necessitat de desplaçar-se fora del municipi. Entre les operacions que s’hi poden fer, destaquen:
Retirada i ingrés d’efectiuObertura de comptesDomiciliació i pagament...
13/5/2025
Aquest dissabte engega el procés participatiu per decidir el futur de la plaça Amadeu Vives
L’Ajuntament de Collbató ha posat en marxa un procés participatiu per identificar propostes per a la renovació de la plaça Amadeu Vives, un espai clau que es vol transformar per convertir-lo en un punt central i viu del municipi.
Amb l’objectiu de repensar conjuntament com ha de ser aquest nou espai i quins usos hauria de tenir, s’han organitzat dues sessions participatives obertes a tota la ciutadania, que tindran lloc els dissabtes 17 i el 31 de maig a les 11 h al Casal de Cultura. Durant aquestes trobades, es visitarà l’espai de la plaça per analitzar-ne les possibilitats i imaginar-ne un futur compartit.
12/5/2025
Collbató s’il·lumina de blau pel Dia Mundial de la Fibromiàlgia
El 12 de maig se celebra el Dia Mundial de la Fibromiàlgia i la Síndrome de Fatiga Crònica, dues malalties invisibles que afecten la qualitat de vida de moltes persones i sovint resten desapercebudes socialment.
Amb motiu d’aquesta jornada de sensibilització, l’Església de Sant Corneli s’il·luminarà aquesta nit de color blau, símbol del suport a les persones que pateixen aquesta malaltia.
Des de l’Ajuntament de Collbató ens sumem a aquest gest per donar veu a les persones afectades, reivindicar més recerca i reconeixement, i contribuir a trencar el silenci que sovint envolta aquestes malalties.
Gràcies per ajudar-nos a fer-les visibles.
Ajuntament de Collbató
Bonavista, 2
08293 - Collbató
Tel. 93-7770100 Fax. 93-7770650
collbato@collbato.cat