Collbató

Collbató
  • MIDA DEL TEXT   

10:32  |  17/07/2024

Novetats en l’atenció sanitària a Collbató per tal de millorar l’atenció presencial

  • Millores consultori

    Millores consultori

30/3/2022

El consultori de Collbató realitzarà les proves TAR (detecció covid) als usuaris evitant desplaçaments al CAP d’Esparreguera

L’alcalde de Collbató, Miquel Solà, juntament amb la regidora de Sanitat de l’Ajuntament, Cristina Fernández, es va reunir el passat dijous 24 de març, amb els responsables de l’Equip d’Atenció Primària (EAP) d’Esparreguera per abordar quines són les seves necessitats i mancances dels serveis del consultori local i reclamar la millora de l’atenció primària al municipi, pel que fa a l’increment de la presencialitat del personal sanitari i dels recursos disponibles. 

Fruit d’aquesta reunió des de la direcció de l’EAP han comunicat mesures que es prendran per millorar el servei prestat a l’atenció primària pel que fa a la disponibilitat de professionals:

  • Potenciar la presencialitat cobrint les agendes dels professionals que ofereixen serveis diaris
  • Substitució del metge de família, el dr. Robles.
  • Implementació de servei d’infermeria i atenció a l’usuari els dilluns tarda
  • Servei fixe de pediatria a partir de l’1 d’abril

A més, des de l’àrea de Salut del territori es van comprometre a donar una major accessibilitat, al més aviat possible, a la ciutadania del municipi i evitar desplaçaments al CAP d'Esparreguera per simptomatologia lleu Covid-19. Per això, es posa en marxa el projecte “Circuit de respiratori al Consultori Colbató” que beneficia tant a la ciutadania com al centre de salut establint horaris fer portar a terme TAR (Test d’Antigen Ràpid) per adults en torn de tarda de 19.05 a 19.35 h i els dimarts en torn de mati de 13 a 13.30 h. I en l’àmbit de pediatria, els dilluns, dimecres, dijous i divendres de 13.05 a 13.30 h.

Des de l’Ajuntament, també s’ha volgut posar en valor projectes de futur plantejats com millorar i augmentar el sistema d’assistència sanitària, la utilització d’eines digitals i millorar els serveis potenciant l’activitat comunitària i la sanitat nutricional i psicologia.

A més, la direcció de l'EAP Esparreguera va comunicar a l'Ajuntament que s’està treballant amb la possibilitat d'incorporar un contestador automàtic per informar fora d’horari d’obertura dels centres d’urgència.



Data de modificació: 30/03/2022 18:45:00