Collbató

• MIDA DEL TEXT

06:49  |  19/07/2024

Comunicat de l’equip de Govern de l’Ajuntament de Collbató en relació amb la nota de premsa publicada per CCOO sobre les condicions de treball de la Guàrdia Municipal de Collbató

Emblema de la Guàrdia Municipal de Collbató

22/2/2019

L’equip de Govern de l’Ajuntament de Collbató vol fer públiques les següents consideracions en relació amb la nota de premsa que ha fet pública avui la Secretaria del Sector Públic de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO del Baix Llobregat-Alt Penedès-Anoia-Garraf i en la que denuncia suposades “precàries condicions” de treball de la Guàrdia Municipal de Collbató.

1. És fals que no s’hagi fet cas a “la situació de malestar i afectació a la salut del personal”. L’alcalde personalment ha conduït reunions per intentar establir solucions al conflicte expressat per alguns dels treballadors i treballadores que conformen la Guàrdia Municipal de Collbató i manté un diàleg permanent amb la representació dels treballadors.
  2. En aquestes reunions, alguns dels treballadors han transmès a l’equip de Govern que una de les seves reivindicacions principals és la millora de les condicions laborals, concretament, pel que fa a les seves retribucions. Es sorprenent que, a la nota de CCOO no es faci cap referència a aquest fet i sí s’intenti desplaçar l’atenció a presumptes “deficiències” de les instal·lacions o a la suposada “pressió” en el compliment de les seves funcions.
  3. També es molt sorprenent que es faci referència a qüestions de seguretat ciutadana i, fins i tot, es faci servir l’argument dels robatoris, quan la lluita contra aquests fets delictius és competència exclusiva del cos de Mossos d’Esquadra. L’equip de Govern està en comunicació constant amb els Mossos d’Esquadra per assegurar la màxima efectivitat en la lluita contra aquests delictes a Collbató. A més, ha mantingut trobades al departament d’Interior amb alts càrrecs d’aquest cos per estudiar com la Guàrdia Municipal pot col·laborar amb els Mossos d’Esquadra, sempre dins del marc de les seves competències.
  4. L’equip de Govern transmet la seva disposició a seguir abordant les reunions amb els treballadors i treballadores del cos de la Guàrdia Municipal i amb els seus representants sindicals a l’Ajuntament, com sempre ha estat, però vol deixar clar que no acceptarà pressions públiques per part de tercers que no tenen cap mena de representació al consistori, i més, quan, en les seves comunicacions, no expliquen reivindicacions principals del col·lectiu (la millora de les condicions econòmiques) i fan servir intencionadament arguments que són molt sensibles de cara a l’opinió pública, com la seguretat, per emmascarar les motivacions reals de desacord de part de la plantilla. Un desacord que s’arrossega des de molt abans que aquest equip de Govern tingués responsabilitats al capdavant de l’Ajuntament de Collbató.

La nota de CCOO a què es fa referència és aquesta.

Data de modificació: 22/02/2019 20:16:05