Collbató

Collbató
  • MIDA DEL TEXT   

05:21  |  17/07/2024

L’ajuntament aprova en sessió plenària l’inici del procediment de licitació del nou servei de recollida de residus i neteja viària

  • Contracte porta a porta

    Contracte porta a porta

3/10/2022

El futur contracte millorarà el servei de neteja i de recollida porta a porta i es potenciarà l’atenció al ciutadà

L’Ajuntament va aprovar en la darrera sessió plenària l’inici del procediment de licitació del nou servei de recollida de residus i neteja viària per un import de 535.897 euros/any de sortida. L’objectiu és introduir millores i novetats respecte al contracte vigent per tal d’oferir un millor servei de neteja viària i recollida de residus.

Els nous plecs que regiran la futura contractació presenten novetats com el canvi de dia en la recollida de vidre, passant a ser els dimecres al matí enlloc de dissabte. Aquest canvi que suposarà un 9% d’estalvi en el servei de recollida de PaP perquè es farà en dia laborable i no festiu. A més, també s’afegeix una recollida extra de cartró pels grans productors, recollint una demanda dels establiments comercials.

Pel que fa a la neteja viària amb el nou contracte s’incrementen les hores d’escombrada manual i es potencia l’escombrada mixta, on treballen conjuntament la màquina escombradora amb un operari fent l’escombrada manual. D’altra banda, a més de l’actual escombrada mecànica que es fa de tot el poble un cop a la setmana, s’estableixen freqüències mínimes setmanals de neteja manual segons els usos dels espais públics. Amb aquests canvis es garanteixen uns millors resultats de neteja a tot el poble.

Els nous plecs també incorporen la compra d’un vehicle satèl·lit que permeti optimitzar porta a porta en els sectors per on no passa el camió recol·lector.

El nou contracte, també augmenta les hores dedicades a l’atenció ciutadana i a la resolució i tractament de les incidències que es puguin produir en el servei. En cas que sigui necessari l’educadora ambiental podrà fer visites de seguiment o assessorament als usuaris tant domèstics com comercials i restauració.

Aquest nou contracte, també inclou la neteja de l’àrea de la Salut que es netejarà 3 dies a la setmana i augmenta el servei de neteja que es realitza després de la celebració d’esdeveniments municipals.

Les empreses en les seves ofertes podran presentar altres millores que seran puntuades, amb l’objectiu d’optimitzar encara més aquests serveis, com per exemple netejar més vegades els embornals o desbrossar les herbes dels carrers més cops a l’any.

 

Per últim, el Plecs contemplen un nou sistema de seguiment i control de l’empresa adjudicatària del servei, equivalent a una auditoria mensual. Aquesta auditoria controlarà, per una banda la situació i el recorregut dels vehicles mòbils i camió d’escombrada en base al sistema de posicionament (GPS) que incorporen i que permetrà conèixer el recorregut de cadascun dels vehicles i equips mòbils. A més, s’auditarà el compliment de les normes d’execució dels serveis i de la seva qualitat, entre altres ítems establerts. Aquest control s’executarà per part d’una altra empresa externa contractada expressament per l’Ajuntament.



Data de modificació: 03/10/2022 12:02:23