Collbató

Collbató
  • MIDA DEL TEXT   

12:52  |  21/12/2024

Urbanisme - Avantprojecte reforma i ampliació A2

Anunci de la Demarcació de Carreteres de l'Estat a Catalunya

 

Anunci de la Demarcació de Carreteres de l'Estat a Catalunya sobre sotmetiment a Informació Pública de l'Avantprojecte "Adequació, reforma i conservació de l'autovia A-2. Tram: Igualada - Martorell" i de l'Estudi d'Impacte Ambiental contingut en aquest

 

Informes i al·legacions de l'Ajuntament

 

Model d'al·legacions

 

El passat dimarts dia 5 d’abril es va publicar al BOE (Boletín Oficial del Estado) l’avantprojecte de l’adequació, reforma i conservació de l’autovia A2 en el tram d’Igualada-Martorell i l'estudi d'impacte ambiental del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

 

Segons l’article 12 de la Llei 37/2015, de 29 de setembre, de Carreteres, es procedeix a exposar al púbic la documentació relativa a l’avantprojecte. Aquesta es pot consultar i descarregar en aquest enllaç

 

L’avantprojecte preveu la construcció d’una variant de 6.595 metres de longitud de l’autovia en el municipi de Collbató, creuant la Serra de Can Dolcet i que passa a prop dels habitatges de la part alta de Can Dalmases. Els traçats preveuen pendents que arriben al 5’5% amb els conseqüents desmunts i replens de fins a 30 metres d’alçada que comportaran la tala de milers de pins i la intercepció de camins i torrents. Tot i la magnitud de l’actuació la velocitat estarà limitada a 80 km/h, degut a la perillositat de la pendent i augmentarà els nivells de contaminació acústica que actualment ja patim. També es preveu la construcció entre Collbató i Esparreguera d’un estacionament d’emergència per camions de 43.480m2 amb capacitat per 348 places per vehicles pesants. El cost previst en el tram de Collbató és de 69.531.583,95€.

 

Des de l’Ajuntament de Collbató es considera que en un context d’emergència climàtica en el qual cal repensar els models econòmic, d’infraestructures i mobilitat actuals per fer una aposta ferma per models menys contaminants i agressius no té cap sentit dissenyar projectes de grans dimensions com el plantejat amb l'únic objectiu d’aconseguir un carril més que l’actual. Actualment el municipi ja pateix una divisió amb l’autovia actual i amb el nou projecte es planteja una nova fractura amb un gran impacte en un espai natural protegit, que comportarà més contaminació ambiental i acústica. Tot i entendre que cal millorar l’autovia A2 en aquells punts on és necessari, en el tram de Collbató l’actuació és innecessària tal i com es planteja. Des de fa anys s'estan demanant mesures per pal·liar les molèsties acústiques als nostres veïns i veïnes i millores en les connexions entre els barris dividits per l’autovia. Si hi ha una voluntat real de poder invertir recursos per solucionar els problemes a Collbató la millor alternativa hauria de ser el soterrament.

 

L’Ajuntament ja està estudiant la documentació per presentar les corresponents al·legacions a l’avantprojecte presentat i no es descarta prendre les mesures jurídiques que calgui per evitar aquesta actuació.

 

Per altra banda, el despatx d'advocats contractat per l'Ajuntament ha elaborat un model d’al·legacions que us podeu descarregar en aquest enllaç: Versió Català / Versió Castellà. També el podeu sol·licitar a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà de la'Ajuntament.

 

Us informem que es poden presentar a l’Ajuntament de Collbató, preferiblement per e-TRAM. També les podeu presentar directament a la Demarcació de Carreteres del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana presencialment (Carrer de la Marquesa, 12  Barcelona) o bé telemàticament mitjançant aquest enllaç a la pàgina del Ministeri. El termini per a presentar les al·legacions acaba el 23 de maig de 2022

 

Videos relacionats

 

Noticies